03 stycznia 2023
W końcówce 2022 roku rozmawialiśmy ze studentami tokijskiego Uniwersytetu Waseda o biznesie, zmianach klimatycznych i różnicach kulturowych pomiędzy Japonią a Polską.
Budownictwo przemysłowo-logistyczne to nasza specjalność. Opowiedzieliśmy o tym, jak od ponad dwudziestu lat radzimy sobie na niełatwym polskim rynku budowlanym i co stanowi o naszej sile w tej branży. 182-letnia Kajima jest zasłużoną i cenioną w Japonii marką budowlaną. Nasi goście o tym wiedzą, dlatego z ciekawością słuchali, jak działa na naszym rynku.
Jaki jest poziom świadomości zmian klimatycznych w Europie i Polsce? Studenci z Japonii mogli to ocenić po omówieniu europejskich programów środowiskowych Net-Zero 2050, Fit For 55 oraz tego, jak nowe przepisy klimatyczne (np. związane z recyklingiem i emisją gazów cieplarnianych) wpływają na zakup biznes. Sporo było też o certyfikacjach BREEAM i LEED, do których przygotowujemy budowane obiekty.
Dużo też rozmawialiśmy o kwestiach etycznych i społecznych, tak ważnych w nowoczesnym biznesie. Nasi goście bardzo byli ciekawi pozycji zawodowej kobiet w Polsce (w Kajima Poland kobiety stanowią 40% całego personelu) oraz relacji pomiędzy pracownikami i przełożonymi. U nas te relacje zawsze są otwarte i partnerskie.
Studenci spędzili u nas pół dnia, ale mamy nadzieję, że będą długo i dobrze pamiętali Polskę. Prezentacje dla naszych gości przygotowali: Jun Karasawa, Hiroki Saji (Kajima Europe), Masashi Suzuki, Agnieszka Pęcherz, Radosław Łajc i Katarzyna Maćkiewicz.